مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 16:552021-04-20بين الملل

سفیر چین: مذاکرات برجام وارد مقطع جدیدی شد


رییس هیات چین پس از پایان نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون مشترک برجام در وین گفت که مذاکرات درباره فعال شدن برجام وارد مقطع جدیدی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ونگ گون در گفت وگو با خبرنگاران در وین تصریح کرد که رفع تمام تحریم های آمریکا علیه ایران و طرف های ثالث، کلید موفقیت مذاکرات برجام است.

وی رایزنی های برجامی طی دو هفته اخیر در وین را سودمند خواند و گفت که دولت پکن از تهیه پیش نویس توافق در خصوص بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات ایران حمایت می کند.

دیپلمات ارشد چین با بیان اینکه دولت پکن خواستار از سرگیری هرچه سریع تر برجام است، تصریح کرد که این کشور آمادگی دارد تا با طرف های مرتبط در خصوص تهیه متن توافق با هدف رسیدن به نتیجه مورد قبول تمام طرف ها همکاری کند.

دور پنجم از هجدهمین نشست های کمیسیون مشترک برجام امروز در گراندهتل وین برگزار شد.

در این نشست، روسای هیات های مذاکره کننده کشورهای طرف برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت وگوهای فنی و پیش نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفت وگوها پرداختند.

آن ها توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر چین: مذاکرات برجام وارد مقطع جدیدی شد

سفیر چین: مذاکرات برجام وارد مقطع جدیدی شد