مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 15:152021-04-20بين الملل

گفت و گوی تلفنی رییس جمهور چین و ولی عهد سعودی


ولی عهد سعودی در تماس تلفنی با رییس جمهور چین با وی در خصوص طرح محیط زیستی ریاض برای عربستان و منطقه غرب آسیا رایزنی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد بن سلمان ولی عهد تماس گرفت و با او در خصوص دو طرح کلان محیط زیستی خود سخن گفت.

به نوشته خبرگزاری واس، در این گفت و گوی تلفنی، طرفین در خصوص طرح ریاض به نام های عربستان سبز و خاورمیانه سبز برای مقابله با تهدیدات محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی سخن گفتند.

محمد بن سلمان با بیان اینکه تغییرات محیط زیستی تهدیدی برای منطقه و کل جهان هستند، از قصد دولت سعودی برای برگزاری کنفرانس سالیانه برای طرح ابتکار خاورمیانه سبز با حضور رهبران جهان و مسئولان حوزه محیط زیستی خبر داد و گفت که چین در این عرصه شریک اصلی عربستان سعودی به شمار می رود.

رییس جمهور چین نیز در این گفت و گو با اعلام حمایت کامل کشورش از دو طرح مذکور، بر لزوم پشتیبانی جهانی از این طرح ها تأکید کرد و گفت که چین می خواهد شراکت راهبردی خود با عربستان را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

طرفین همچنین در خصوص روابط ریاض و پکن و عرصه های همکاری دو جانبه و فرصت های پیش رو گفت و گو کردند.

رسانه های عربستانی چندی پیش از این از طرح محمد بن سلمان برای کاشت 50 میلیارد اصله درخت در عربستان و غرب آسیا خبر داده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت و گوی تلفنی رییس جمهور چین و ولی عهد سعودی

گفت و گوی تلفنی رییس جمهور چین و ولی عهد سعودی