مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 15:052021-04-20بين الملل

واشنگتن پست: اقدامات خرابکارانه نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند


روزنامه آمریکایی در گزارشی در اشاره به خرابکاری اخیر در نطنز نوشت سابقه برنامه هسته ای ایران نشان داده این دست اقدامات نه تنها برنامه ایران را متوقف نمی کند بلکه انگیزه این کشور برای افزایش ظرفیت این برنامه را افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی توافق کنند، اثرگذار خواهد بود؟ در ادامه، نتایج یک بررسی ذکر شده است.

تلاش های خرابکارانه اثری کوتاه مدت دارد به نوشته واشنگتن پست، سابقه برنامه هسته ای ایران نشان داده هر تاثیری بر ظرفیت گسترش آن محدود خواهد بود و در واقع انگیزه ایران برای افزایش ظرفیت برنامه هسته ای خود را احتمالاً افزایش می دهد، دستکم تا زمانی که آمریکا موافقت کند که تحریم ها را بردارد و به برجام بازگردد.

در ادامه این گزارش این سوال پرسیده شده که آیا خرابکاری در تاسیسات تحقیقات هسته ای ایران گفت وگوهای هسته ای را از مسیر خارج می کند؟ طبق این گزارش، تلاش های آمریکا و اسراییل برای خرابکاری فیزیکی در برنامه هسته ای ایران به بیش از یک دهه قبل بازمی گردد.

در سال های 2009-2010، کرم رایانه ای استاکس نت 1000 سانتریفیوژ ایران را در نطنز مختل کرد.

با این حال، این تنها بخش کوچکی از سانتریفیوژهای ایران بود که تعدادشان به سرعت به جای اول بازگشت و بعد از حمله به افزایش خود ادامه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن پست: اقدامات خرابکارانه نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند

واشنگتن پست: اقدامات خرابکارانه نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند