مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 12:402021-04-20اقتصادي

خدمات درمانی بدون دفترچه بیمه سلامت چگونه ارائه می شود


توقف صدور دفترچه های جدید درمانی به معنی حذف کامل دفترچه نیست و دفترچه هایی که هنوز برگ بیمه های آن به پایان نرسیده تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک معتبر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان از اول اردیبهشت 1400 برای خدمات بهتر و سریع تر به مردم و البته دلایل دیگر اقدام به کاهش کاربرد دفترچه های خدمات درمانی کرده است.

در واقع هدف این سازمان این است که در راستای ارتقای دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیک را به گونه ای ساماندهی و اجرا کند که دیگر نیازی به استفاده از دفترچه های کاغذی نباشد.

وی گفت: بیمه شدگان در صورت مراجعه به پزشک برای احراز هویت با کد ملی باید یکی از مدارک خود از جمله دفترچه قبلی که هنوز برگ های آن تمام نشده، کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه را باید همراه داشته باشند.

رضایی افزود: پزشک معالج پس از احراز هویت اقدام به ویزیت می کند و در صورت لزوم به تجویز دارو، خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی می پردازد.

در این مرحله نسخه الکترونیک توسط پزشک صادر می شود و بیمه شده می تواند با مدارک هویتی و کد ملی، سایر قدم های درمانی مثل مراجعه به داروخانه، آزمایشگاه و غیره را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات درمانی بدون دفترچه بیمه سلامت چگونه ارائه می شود

خدمات درمانی بدون دفترچه بیمه سلامت چگونه ارائه می شود