مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 11:202021-04-20سياسي

تلاش بی وقفه نمایندگان برای تغییر قانون انتخابات/ ارسال نامه برای آیت الله جنتی


طبق توضیحات محمدحسن آصفری نائب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، هیات نظارت مخالف تعیین سقف سنی و تعریف رجل سیاسی است.

در همین حال، - همشهری آنلاین: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری جزو اولین طرح های در دستور کار مجلس یازدهم در شروع به کار آن بود.

این طرح با وجود تصویب در مجلس تاکنون 3بار با ایرادات اساسی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شده است در این رابطه یک نماینده مجلس آصفری در گفت وگو با همشهری تاکید کرد: هیات نظارت مخالف تعیین سقف سنی و تعریف رجل سیاسی است .

توییت اخیر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به طور سربسته ناظر به باقی ماندن 2مورد ایرادات هیات نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام بود و اینکه شورای نگهبان نظر هیئت عالی نظارت را به استناد اصل 110 قانون اساسی به مجلس ابلاغ کرد و آن را مغایر اصل 102 شناخت.

ایرادات مجمع به طرح مجلس چه بود؟ محمدحسن آصفری نائب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره محتوای این 2 ایراد به همشهری گفت: ایراداتی که هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح گرفته است، نخست بحث سنی است.

نظر مجمع این است که باید شرایط سنی برداشته شود، یعنی حداقل و حداکثر 40 تا 75 سال باید برداشته شود و این در حالی است که خود شورای نگهبان آن را مخالف شرع و قانون اساسی تشخیص ند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش بی وقفه نمایندگان برای تغییر قانون انتخابات/ ارسال نامه برای آیت الله جنتی

تلاش بی وقفه نمایندگان برای تغییر قانون انتخابات/ ارسال نامه برای آیت الله جنتی