مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 08:102021-04-20اقتصادي

خسارت 3700 میلیارد تومانی به قطب کشاورزی یزد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم که از قطب های کشاورزی استان یزد است، از خسارت 3700 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این شهرستان به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

- ایسنا/یزد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم که از قطب های کشاورزی استان یزد است، از خسارت 3700 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این شهرستان به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

ابوالقاسم فلاحتی در خصوص سرمازدگی به بخش باغبانی شهرستان اظهار کرد: در تاریخ های 16و 17 فروردین سال جاری به دلیل سرمای تشعشعی و افت شدید دما، سرمازدگی شدید محصولات زراعی و باغی، خسارت میلیاردی به کشاورزان منطقه خاتم وارد شد.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی شامل سرمازدگی، گرمازدگی،طوفان و خشکسالی که باعث خسارت به 25 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان شده است، اوج این خسارت را متوجه محصول پسته با سطح 18 هزار هکتار از اراضی منطقه دانست.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم با اعلام خسارت حدود یه هزار و 700 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی عنوان کرد: این حجم از خسارت اقتصاد و معیشت بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان خاتم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

فلاحتی از تمام متولیان امر درخواست کرد تلاش های خود را به ویژه در راستای امهال تسهیلات بانکی بهره برداران، پرداخت خسارت حداکثری توسط صندوق بیمه، اعطای تسهیلات بلاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 3700 میلیارد تومانی به قطب کشاورزی یزد

خسارت 3700 میلیارد تومانی به قطب کشاورزی یزد