مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 06:002021-04-20پزشكي

پروتیین هایی که می توانند درمان سرطان ریه باشند


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافته اند که برخی از پروتیین های خاص می توانند اهداف درمانی خوبی برای سرطان ریه باشند.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافته اند که برخی از پروتیین های خاص می توانند اهداف درمانی خوبی برای سرطان ریه باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فلوریدا نیوز تایمز، دانشمندان آمریکایی، پروتیین هایی را شناسایی کرده اند که به همراه جهش های ژنتیکی خاصی کار می کنند تا به گسترش سرطان ریه منجر شوند.

این پروتیین ها می توانند اهداف درمانی خوبی برای این بیماری باشند.

این موضوع کشف شده که جهش ژن p53 ، در بیش از نیمی از سرطان ها رخ می دهد اما حتی دهه ها پس از این کشف، هدف قرار دادن موثر ژن با دارو، دشوار است.

پژوهش های پیشین نشان داده اند که p53، مانند سرکوب کننده تومور عمل می کند و خود به خود به آغاز مرگ سلول سرطانی می پردازد اما این پژوهش جدید نشان می دهد که p53 به واسطه جهش موسوم به GOF ، به آنکوژن تبدیل می شود و به تکثیر غیر قابل کنترل سلول ها و گسترش سرطان می انجامد.

پژوهشگران در این پروژه دریافتند که ژن جهش یافته p53، با پروتیین خاصی موسوم به PLK3 تقویت می شود که به رونویسی رمز ژنتیکی می پردازد و رشد سلول تومور را به واسطه فرآیند موسوم به ترانس اکتیویسون (Transactivation) تقویت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروتیین هایی که می توانند درمان سرطان ریه باشند

پروتیین هایی که می توانند درمان سرطان ریه باشند