مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 05:502021-04-20پزشكي

کروناویروس می تواند به مغز آسیب بزند


آسیب شناسان عصبی، عصب شناس و پرتوشناسان اعصاب مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در مطالعه اخیرشان اظهار کردند کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 که باعث کووید-19 می شود به طور مستقیم مغز را آلوده نمی کند اما می تواند آسیب عصبی قابل توجهی ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، دکتر جیمزای.

گلدمن محقق ارشد این مطالعه گفت: بحث زیادی در مورد اینکه این ویروس مغز را آلوده می کند یا خیر وجود دارد اما ما هم نتوانستیم علائم ویروس را در سلول های مغزی بیش از 40 بیمار مبتلا به کووید-19 پیدا کنیم.

اما در همان زمان بسیاری از تغییرات پاتولوژیک را در مغز مشاهده کردیم که می تواند توضیح دهد چرا بیماران به شدت بیمار دچار گیجی و هذیان و سایر اثرات جدی عصبی می شوند و چرا کسانی که به نوع خفیف این بیماری مبتلا می شوند ممکن است هفته ها و ماه ها مه مغزی (ain fog) را تجربه کنند.

یافته های این مطالعه که در مجله Brain منتشر شده است بزرگترین و دقیق ترین گزارش کالبد شکافی مغز کووید-19 است که تاکنون منتشر شده است و نتایج آن حاکی از آن است که تغییرات عصبی که اغلب در این بیماران دیده می شود می تواند ناشی از التهاب ایجاد شده توسط ویروس در سایر قسمت های بدن یا در رگ های خونی مغز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کروناویروس می تواند به مغز آسیب بزند

کروناویروس می تواند به مغز آسیب بزند