مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-20پزشكي

چغاله بادام و مصرف آن در دوران بارداری


چغاله بادام سرشار از ویتامین های C و E، آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، ریبوفلاوین، ال کارنیتین، پروتیین و فیبر است اما به دلیل طبع سردش زنان باردار در مصرف آن باید احتیاط کنند.

- ایسنا/لرستان یک متخصص تغذیه گفت: چغاله بادام سرشار از ویتامین های C و E، آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، ریبوفلاوین، ال کارنیتین، پروتیین و فیبر است اما به دلیل طبع سردش زنان باردار در مصرف آن باید احتیاط کنند.

سمیرا مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: چغاله بادام سرشار از ویتامین های C و E، آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، ریبوفلاوین، ال کارنیتین، پروتیین و فیبر است.

وی ادامه داد: چغاله بادام دارای طبع سرد است و به دلیل مناسب بودن مزاج آن با فصل بهار، برای اغلب طبع ها، بویژه مزاج های گرم و خشک بسیار مناسب است و می تواند باعث کاهش حرارت و گرمی زیاد بدن افراد گرم مزاج شود.

مرادی با بیان این که چغاله بادام اغلب هضم سنگینی دارد، عنوان کرد: علاوه براین باغداران و دلالان با هدف کسب منافع بیشتر، چاغاله را بیش از حد کال و ناررس در اختیار مشتریان قرار می دهند و افراد در صورت زیاده روی در مصرف آن در اصطلاح عامیانه سردی می کنند و گاه دچار عوارضی ازقبیل دل درد، تهوع، اسهال و سردرد می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چغاله بادام و مصرف آن در دوران بارداری

چغاله بادام و مصرف آن در دوران بارداری