مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-20پزشكي

با افسردگی دوران پساکرونا چه کنیم؟


روانشناس و دانشیار گروه روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یکی از عوامل اساسی در این دوران سخت کرونایی ایجاد افسردگی در افراد است که به طور کلی در همه خانواده ها علائم افسردگی مشاهده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر فایق یوسفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص افسردگی و درمان آن در شرایط کرونایی، اظهار کرد: اگر فردی پنج علامت در 2 هفته به طور مستمر و مداوم داشته باشد ما می گویم که فرد افسردگی اساسی دارد در این صورت فرد عمدتا علاقه و رغبتی به انجام کارهای روزمره ندارد و خلق افسرده ای از خود نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش و کاهش 5 درصد وزن فرد در یک ماه نشان از افسردگی اساسی است، افزود: تغییرات شدید در اشتها و وزن، اختلال خواب(کم خوابی یا زیاد خوابیدن)، احساس غم، پوچی و ناامیدی، اضطراب و بی قراری، غمگین بودن و دل تنگ شدن می تواند از علائم افسردگی باشد.

روانشناس و دانشیار گروه روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه اقدام به خودکشی یکی از علائم بسیار خطرناک فرد افسرده است، بیان کرد: فکر و اقدام به خودکشی امری شایع است و بسیاری از افراد تحت فشار و استرس یا افسردگی دچار این افکار می­ شوند، فکر به خودکشی در اغلب موارد گذرا و قابل درمان است اما در بعضی از موارد، فرد را در معرض خطر اقدام به خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با افسردگی دوران پساکرونا چه کنیم؟

با افسردگی دوران پساکرونا چه کنیم؟