مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:302021-04-20پزشكي

تشخیص کرونا در کودکان مشکل تر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مریم حسن زاد فوق تخصص ریه اطفال، اظهار داشت: در ابتدا این تصور وجود داشت که کودکان به کووید 19 مبتلا نمی شوند، - رییس بخش ریه کودکان بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه تشخیص کرونا در کودکان مشکل تر است، گفت: کودکان می توانند به یک منبع عمده جهت انتقال و ابتلای بعدی بزرگسالان تبدیل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مریم حسن زاد فوق تخصص ریه اطفال، اظهار داشت: در ابتدا این تصور وجود داشت که کودکان به کووید 19 مبتلا نمی شوند، اما طبق تحقیقات انجام شده در 3 الی 10 درصد کودکان ابتلا و حدود 1 درصد تلفات گزارش شده است.

دوره کمون بیماری را 1 الی 14 روز در نظر می گیرند.

وی با بیان اینکه دوره کمون بیماری را یک تا 14 روز در نظر می گیرند.

افزود: بنابراین کودکان هم مانند بالغین در معرض ابتلا هستند.

البته حدود 95 درصد کودکان مبتلا بی علامت هستند و این نقش آن ها را در انتقال بیماری به دیگران خصوصاً افراد مسن خانواده پررنگ تر می کند.

حسن زاد با اشاره به اینکه افزایش ابتلای کودکان به کووید 19 احتمالاً در آمار مبتلایان کووید 19 تاثیر واضحی ندارد تصریح کرد: افزایش تعداد کودکان مبتلا، به افزایش کلی تعداد PCR های مثبت کمک قابل توجهی نمی کند، چون این افراد جزو گروه های اولویتی نیستند و به صورت روتین تحت آز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص کرونا در کودکان مشکل تر است

تشخیص کرونا در کودکان مشکل تر است