مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 18:352021-04-19پزشكي

«نه» گفتن را چگونه به کودکان بیاموزیم؟


یک روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به لزوم یادگیری مهارت «نه» گفتن در کودکان و نوجوانان گفت: داشتن علم و آگاهی در مورد خود مراقبتی باعث افزایش اعتماد به نفس آنها در جوانی و مصون ماندن آنها در مقابل آسیب های اجتماعی می شود.

- نسیم دیناری روانشناس کودک و نوجوان در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره مهارت نه گفتن در کودکان و نوجوانان اظهار است: خود مراقبتی می تواند موجب افزایش کارایی و مهارت های فردی و اجتماعی افراد شود و یکی از مهارت های مهم زندگی است که به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا مسیر زندگی را راحت تر و با خطرات و آسیب های اجتماعی کمتری سپری کنند.

وی ادامه داد: افرادی که آموزش های خودمراقبتی را فرا گرفته اند می توانند نسبت درصد موفقیت خویش را در زندگی بالاتر ببرند، بنا بر همین دلایل، روانشناسان و رواندرمانگران توصیه می کنند تا والدین نسبت به آموزش های خودمراقبتی در فرزندانشان حساس باشند و برای بالابردن آگاهی فرزندانشان در این مسیر الاش کنند.

دیناری در مورد روش های آموزش خودمراقبتی به کودکان و نوجوانان گفت: والدین باید به فرزندان خود آموزش لازم را در مورد حدود و حد و مرزهایی که باید وجود داشته باشد، بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نه» گفتن را چگونه به کودکان بیاموزیم؟

«نه» گفتن را چگونه به کودکان بیاموزیم؟