مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 09:352021-04-19دانش

سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه زابل ساخته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه بیدرنامنی عضو هیئت علمی پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل با تحقیق روی گل ارکیده و ساختار مورفولوژیکی خاص آن، - سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده برای نخستین بار در کشور، از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه زابل ساخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه بیدرنامنی عضو هیئت علمی پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل با تحقیق روی گل ارکیده و ساختار مورفولوژیکی خاص آن، برای نخستین بار در کشور موفق به ساخت و اختراع اولین سرنگ تلقیح مصنوعی ارکیده فلانوپسیس شده است.

با توجه به پژوهش های بین المللی و ملی انجام شده در حوزه خانواده ارکیده، این نخستین بار در دنیا است که از سرنگ تلقیح مصنوعی برای این گیاه تزیینی استفاده می شود و مهمترین ارزش این ایده و اختراع نوآورانه علاوه بر به حداقل رساندن احتمال انتقال آلودگی های قارچی و ویروسی، افزایش دقت و سرعت تلقیح و به تبع آن افزایش بهره وری در فرایند تلقیح مصنوعی و تولید ارقام جدید از این گونه اقتصادی و ارزشمند است.

بیدرنامنی، مخترع نخستین سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده در این باره گفت: ارکیده، گیاهی با ارزش و ظرفیت اقتصادی فراوان است و بهترین روش تکثیر و پرورش آن، استفاده از بذر در محیط کشت بافت و بهترین راهکار برای تولید ارقام جدید آن، تلقیح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه زابل ساخته شد

سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه زابل ساخته شد