مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-19پزشكي

ظرفیت تخت های کرونایی بیمارستان ها؛ تکمیل


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا وضعیت فعلی بیماری در کشور را فوق بحرانی خواند و با اعلام پر بودن تخت های بیمارستانی به دلیل مراجعات بالای بیماران، شیوه جدید پذیرش بیماران را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسعود مردانی با اشاره به روند رو به افزایش بیماری کرونا در کشور، گفت: این روند کاملا مشهود است و متاسفانه مرگ و میرها هم بر اساس پیش بینی های قبلی ما در حال افزایش است.

وی با تاکید بر پر بودن تخت های بیمارستانی، بیان کرد: از این رو مراکز مراقبت های حاد تنفسی و مراکز سرپایی درمان کرونا در مجتمع های بیمارستانی ایجاد شده است که بیمار مبتلا به کرونا به دلیل پر بودن تخت های بستری به آنجا مراجعه کرده و داروهای حیاتی همچون رمدسیویر به بیمار تزریق می شود و بیمار را به خانه می فرستند؛ چون دیگر بیمارستان ها جایی برای پذیرش بیمار ندارند.

وی افزود: این مراکز در بیمارستان های تهران ایجاد شده و بر اساس بخشنامه، بیمارستاهای شهرستان ها هم می توانند این کار را انجام دهند.

در این شیوه تمام داروهای درجه یک با دفترچه بیمه و قیمت مناسب به بیمار ارائه می شود تا دارو را از بازار آزاد تهیه نکنند؛ چون ممکن است سلامت این داروها در بازار آزاد زیر سوال باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تخت های کرونایی بیمارستان ها؛ تکمیل

ظرفیت تخت های کرونایی بیمارستان ها؛ تکمیل