مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-19سياسي

فرصت خودسازی و پرواز تا اوج ایمان و اخلاص


گویی رمضان در دل خود و در سبدش معجزه های کوچک و بزرگی دارد که بر روی پیر و جوان کوچک و بزرگ و زن و مرد تأثیرات متفاوتی به جای می گذارد، اما در کانون خانواده، - رمضان یعنی اُنس و الفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کیهان نوشت: ماه رمضان ماه رحمت و برکت خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف ترین ماه های سال است.

در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می شود، و عبادت در یکی از شب های آن (شب قدر) بهتر از عبادت هزار ماه است.

کنترل خواهش های نفس و تمرین های معنوی در طی ماه رمضان موجب پیراستن دل از اغیار و آراستن باطن آدمی به فضیلت گرانبهای خویشتن داری می شود و با خود بیداری و روشنایی به همراه می آورد.

ابو حامد غزّالی در شرح این سخن خداوند متعال که: روزه، برای من است گفته است: این که روزه برای خداست و این شرافت را یافته که به خداوند، نسبت داده شود- هرچند همه عبادات، برای اوست، همچنانکه کعبه این شرف را یافته که خانه او باشد، درحالی که همه زمین برای اوست، دو معنا دارد: نخست این که: روزه، پرهیز و ترک است و عملی پنهان است و در آن، کاری نیست که دیده شود.

به خلاف همه عبادت ها که در معرض دید مردم انجام می شوند، روزه، عبادتی است که جز خدا آن را نمی داند؛ چراکه کاری است باطنی که همان شکیبایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت خودسازی و پرواز تا اوج ایمان و اخلاص

فرصت خودسازی و پرواز تا اوج ایمان و اخلاص