مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-19بين الملل

قاتلان چند نفر از قربانیان خشونت پلیس آمریکا در دادگاه محاکمه شدند؟


دبیر ستاد حقوق بشر با انتشار پیامی توییتری به استمرار خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان به ویژه سیاه پوستان واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به استمرار خشونت پلیس آمریکا علیه مردم عادی نوشت: تنها 18 روز در سال 2020، پلیس آمریکا کسی را به قتل نرسانده و جورج فلوید تنها یکی از 1127 نفر قربانی خشونت پلیس بوده است.

قاتلان چند نفر از این قربانیان در دادگاه منصفانه محاکمه و محکوم شدند؟ بی جهت نیست که حتی دادگاه قاتل جورج فلوید هم نتوانسته مانع قربانی شدن دانته رایت ها شود.

بر اساس اعلام سازمان حقوق بشر، آمارهای جدید نشان می دهد در سال میلادی گذشته 1127 نفر به ضرب پلیس آمریکا به قتل رسیده اند؛ این در حالیست که در قتل هایی که از سال 2013 تا 2020 توسط پلیس آمریکا انجام شده، در 98.

3 درصد موارد هیچ گونه اعلام جرمی علیه مأمور خاطی صورت نگرفته است.

اخیراً شلیک افسر زن پلیس به دانته رایت ، جوان آمریکایی سیاه پوست 20 ساله به دلیل تخطی از مقررات ترافیکی که به کشته شدن وی انجامید، باعث تظاهرات اعتراض آمیز در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا و سرایت آن به دیگر شهرهای آمریکا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتلان چند نفر از قربانیان خشونت پلیس آمریکا در دادگاه محاکمه شدند؟

قاتلان چند نفر از قربانیان خشونت پلیس آمریکا در دادگاه محاکمه شدند؟