مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-19دانش

نقدی بر نظر اسطوره شناسان


کتاب «جستارهایی در باب اسطوره»، نوشته مسعود آلگونه جونقانی که به تازگی از سوی نشر سخن منتشرشده، شامل بررسی و خوانش انتقادی این عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان، - ایسنا/اصفهان کتاب جستارهایی در باب اسطوره ، نوشته مسعود آلگونه جونقانی که به تازگی از سوی نشر سخن منتشرشده، شامل بررسی و خوانش انتقادی این عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان، از اندیشه های چند نظریه پرداز مطرح دنیای اسطوره است.

مسعود آلگونه جونقانی درباره اهمیت اسطوره به ایسنا می گوید: اسطوره ها از زمان های بسیار دور در حیات فرهنگی انسان حی و حاضر بوده اند، به همین جهت اندیشمندان در حوزه های مختلف علوم انسانی، از روان شناسی و مردم شناسی گرفته تا دین پژوهی و فلسفه، هر کدام به نوعی با اسطوره و اهمیت آن سر و کار داشته اند.

او ادامه می دهد: بر این اساس، تا کنون پژوهش های قابل توجهی در باب نقش اسطوره در حیات فرهنگی انسان، منطق و ساختار درونی اسطوره، پیوند اسطوره با دین ادبیات و زبان و نیز، ارتباط اسطوره با روان ناخودآگاه فردی و جمعی صورت گرفته است.

عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان خاطر نشان می کند: در کشور ما به یمن ترجمه و تألیف های گران سنگی که در طول سال های اخیر در این حوزه انجام و چاپ و منتشرشده است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدی بر نظر اسطوره شناسان

نقدی بر نظر اسطوره شناسان