مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-19بين الملل

روسیه 20 دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد/حمایت آمریکا از پراگ


به دنبال اقدام جمهوری چک در اخراج 18 دیپلمات روسیه در واکنش به اقدامات خرابکارانه ادعایی از سوی مسکو و اعلام همبستگی وزارت خارجه آمریکا با پراگ، - به دنبال اقدام جمهوری چک در اخراج 18 دیپلمات روسیه در واکنش به "اقدامات خرابکارانه" ادعایی از سوی مسکو و اعلام همبستگی وزارت خارجه آمریکا با پراگ، روسیه در مقابل 20 دیپلمات پراگ را در اقدامی تلافی جویانه اخراج کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه جمهوری چک روز شنبه از اخراج 18 دیپلمات روسیه به ظن همکاری با سرویس های ویژه روسیه خبر داد.

آنها از امروز (دوشنبه) 48 ساعت برای خروج از این کشور مهلت دارند.

نخست وزیر جمهوری چک گفت که این اقدام با یک ظن معتبر آغاز شد که افسران اطلاعات نظامی روسیه ارتباطی با انفجار سال 2014 در یک کارخانه مهمات سازی در منطقه وربتیچ دارند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکشنبه گفت، ایالات متحده با جمهوری چک بر سر تصمیم برای اخراج 18 دیپلمات روسیه در واکنش به اقدامات خرابکارانه ادعایی مسکو اعلام همبستگی می کند.

به دنبال آن، وزارت خارجه روسیه هم یکشنبه از تصمیم خود برای اخراج 20 دیپلمات جمهوری چک در واکنش به اخراج دیپلمات هایش از پراگ خبر داد و گفت این دیپلمات ها تا پایان امروز (دوشنبه) فرصت دارند خاک روسیه را ترک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه 20 دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد/حمایت آمریکا از پراگ

روسیه 20 دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد/حمایت آمریکا از پراگ