مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 19:152021-04-18اقتصادي

دلایل کسب رتبه برتر عملکرد مالی در بین بانک های دولتی و خصوصی شده از سوی بانک ملت


بانک ملت در تداوم روند موفقیت خود، در سال 1399 دوباره در بین بانک ها درخشید و با عملکردی خیره کننده، در بین بانک های دولتی و خصوصی شده، موفق به کسب رتبه برتر در شاخص های مهم عملکرد مالی و دریافت لوح تقدیر از وزیر امور اقتصادی و دارایی شد.

- وزارت اقتصاد، در ابتدای هر سال، رتبه بندی عملکرد بانک های دولتی و مشمول اصل 44 شامل بانک های ملت، تجارت و صادرات را در شاخص های مختلف اعلام می کند.

در ارزیابی اخیر که برپایه ی اطلاعات عملکردی سال 99 انجام شده، بانک ملت در سرجمع شاخص های مهم عملکرد مالی رتبه نخست را کسب کرده است.

شاخص عملکرد مالی در ارزیابی وزارت اقتصاد شامل معیارهایی از جمله سود خالص، سود انباشته، قیمت تمام شده پول، کاهش نسبت مطالبات و .

است.

در این گزارش به بررسی عملکرد بانک ملت با نماد بورسی وبملت پرداخته ایم: عملکرد بانک در جذب سپرده (منابع) جذب سپرده برای افزایش قدرت تسهیلات دهی، یک شاخص مهم در ارزیابی بانک و موسسه مالی است.

بانک ملت در سال 99 موفق شده، سپرده ها (منابع) را در مقایسه با مدت مشابه سال 1398 با جهش قابل ملاحظه 97 درصدی از مبلغ 2,642,384 میلیارد ریال به 5,215,654 میلیارد ریال افزایش دهد.

افزایش نسبتاً متوازن سپرده ها در دوبخش سپرده های هزینه زا (که بانک بابت آن ها سود پرداخت می کند) و سپرده های غیرهزینه زا (مانند حس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل کسب رتبه برتر عملکرد مالی در بین بانک های دولتی و خصوصی شده از سوی بانک ملت

دلایل کسب رتبه برتر عملکرد مالی در بین بانک های دولتی و خصوصی شده از سوی بانک ملت