مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 18:452021-04-18اقتصادي

اجرای طرح نجات فضای سبز بوستان معصومیه قم


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای طرح نجات فضای سبز بوستان معصومیه با تکمیل شبکه مکانیزه آبیاری در این بوستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، پیام جوادیان با اشاره به اجرای سیستم پمپاژ بوستان معصومیه برای افزایش بهره وری فضای سبز این بوستان، اظهار کرد: 100 هکتار از اراضی بوستان معصومیه که به صورت غرقابی و سنتی آبیاری شده و راندمان پایینی داشتند در سال های 98 و 99 سیستم های آبیاری، سیستم پمپاژ و مخازن تکمیل و راه اندازی شده و در سال جاری به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه 1.

5 میلیارد تومان هزینه لوازم، 900 میلیون تومان هزینه اجرا، 600 میلیون هزینه مخزن بتنی و 150 میلیون هزینه پمپاژ این پروژه انجام شده است، ابراز کرد: با این سیستم میزان مصرف آب تا 50 درصد کاهش یافته و دوره آبیاری که یکماه یکبار بود تا 10 روز یکبار کاهش می دهد که کیفیت فضای سبز را بهتر کرده و هزینه نیروی انسانی نیز بسیار کاهش می یابد.

جوادیان ادامه داد: در خصوص آسیب های آبیاری غرقابی هم هزینه های زیادی صورت می گرفت که با این پروژه این مشکلات حل خواهد شد و هزینه کمتری برای نگهداری بوستان صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح نجات فضای سبز بوستان معصومیه قم

اجرای طرح نجات فضای سبز بوستان معصومیه قم