مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 14:152021-04-18سياسي

مشارکت برای حفاظت و احیای بناهای تاریخی در دستور کار قرار دارد


طرح مشارکت با مالکین بناهای تاریخی برای حفاظت و احیای آن ها و ایجاد و توسعه موزه های خصوصی از دیگر برنامه های در دست اقدام این وزارتخانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در متن پیام علی اصغر مونسان که به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی منتشر شده آمده است: 18 آوریل مصادف با 29 فروردین که به عنوان روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی نامیده شده فرصت مغتنمی است تا به موضوع میراث فرهنگی به طور عام و برنامه ها و سیاست های مرتبط با این مناسبت به صورت خاص توجه بیشتری داشته باشیم.

خوشبختانه ما در سرزمینی زندگی می کنیم که در زمینه مظاهر فرهنگ و تمدن شامل هنرها و سنت ها و آیین ها از جمله غنی ترین کشورهای جهان به شمار می آید و از این نظر ایران یکی از استثنایی ترین سرزمین های جهان است.

میراث فرهنگی از جمله سرمایه هایی است اهمیت آن طی سال های اخیر بیشتر مورد توجه همگانی، متخصصین و مسئولین در مقیاس های محلی، منطقه ای ملی و جهانی قرار گرفته و گنجینه ای از تجارب، فنون، دانش و هنر گذشتگان برای استفاده نسل حاضر و آیندگان است.

امروزه میراث فرهنگی از این منظر نیز اهمیت دارد که ما به عنوان امانتداران فعلی وظیفه انتقال آن را به نسل های آینده بر عهده داریم، بنابراین باید در حفاظت و نگهداری آن بکوشیم و تاریخ جهان را برای نسل آینده نگه داریم تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت برای حفاظت و احیای بناهای تاریخی در دستور کار قرار دارد

مشارکت برای حفاظت و احیای بناهای تاریخی در دستور کار قرار دارد