مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 13:452021-04-18سياسي

تاکید رییس مجلس بر تعمیق همکاری های صنعتی، تجاری و کشاورزی ایران و صربستان


رییس مجلس شورای اسلامی در نشست با وزیر امور خارجه صربستان بر ضرورت گسترش همکاری بین دو کشور در حوزه های صنعتی، تجاری، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری و رفع موانع موجود تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نیکلا ساکوویچ وزیر امور خارجه صربستان ظهر امروز (یکشنبه، 29 فروردین ماه) با دیدار کرد.

در این نشست قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و صربستان دارای روابط دیرینه می باشند، گفت: هر دو کشور در جهت حفظ استقلال خود و مبارزه با یکجانبه گرایی تلاش کرده اند و ارتباط قویتر بین ایران و صربستان می تواند به روابط مستحکم در جهت همکاری های همه جانبه منتهی شود.

وی با اشاره به ظرفیت های دو کشور، افزود: حجم روابط اقتصادی ایران و صربستان در حد ظرفیت های موجود و متناسب با سطح مناسبات سیاسی نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت گسترش همکاری ها در حوزه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و مباحث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد و افزود: ایران و صربستان، هر دو تجربه ایستادگی در مقابل فشارهای آمریکا در حوزه اقتصادی و سیاسی را دارند.

وی با بیان این که امروز بهترین شرایط برای عمق بخشیدن به مناسبات دو کشور ایجاد شده است، گفت: ما معتقدیم می توان حجم مبادلات را به چند برابر افزایش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس مجلس بر تعمیق همکاری های صنعتی، تجاری و کشاورزی ایران و صربستان

تاکید رییس مجلس بر تعمیق همکاری های صنعتی، تجاری و کشاورزی ایران و صربستان