مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 12:452021-04-18بين الملل

پیشنهاد سعودی ها به آمریکا برای جایگزینی نیروهایش در عراق با نیروهای عربی


رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی در مصاحبه ای تلویزیونی با یادآوری سخنان وزیر خارجه وقت کشورش از پیشنهادی به آمریکایی ها در عراق خبر داد که سعودی ها در سالهای اولیه اشغال عراق مطرح کرده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکی الفیصل سفیر سابق عربستان در آمریکا روز یکشنبه سخنانی را منتسب به سعود الفیصل وزیر خارجه اسبق فراهم کنند، اما طرف آمریکایی متأسفانه این پیشنهاد را نپذیرفت.

الفیصل ادامه داد:  هنگامی که من (به عنوان سفیر) به آمریکا رفتم، اوضاع وقت عراق پس از اوج گیری جنبش های ضد اشغالگری رو به وخامت گذاشته بود و بخشی از آن از طریق حزب بعث بود که پشت سر خود ارتش، امنیت و کشور عراق را از هم پاشیده رها کرده بود و بخشی هم از طریق طرفداران ایران بود.

سفیر سابق عربستان در آمریکا همچنین گفت: وزیر خارجه وقت عربستان در سفری که به واشنگتن برای ملاقات با مقامات آمریکایی داشت، در اظهاراتی خبری گفت که آمریکا، عراق را در طبقی از نقره [=دودستی] تقدیم ایران کرد.

الفیصل گفت: اظهارات وزیر خارجه وقت عربستان موجب خشم کاندولیزا رایس شده بود که با او تماس گرفت و درخواست داد که حرفش را پس بگیرد اما سعود الفیصل این خواسته او را رد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد سعودی ها به آمریکا برای جایگزینی نیروهایش در عراق با نیروهای عربی

پیشنهاد سعودی ها به آمریکا برای جایگزینی نیروهایش در عراق با نیروهای عربی