مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 12:202021-04-18اقتصادي

دریافت تعهد از صاحبان کالا لغو شد/ برای ترخیص اقدام کنید


به دنبال اعتراض صاحبان کالا و بلاتکلیفی آنها نسبت به وضعیت دریافت حقوق ورودی، گمرک ایران تعهد برای ترخیص کالا از صاحبان آن را لغو کرد.

- به دنبال اعتراض صاحبان کالا و بلاتکلیفی آنها نسبت به وضعیت دریافت حقوق ورودی، گمرک ایران تعهد برای ترخیص کالا از صاحبان آن را لغو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصوبه قانون بودجه در رابطه با تغییرات محاسبه حقوق ورودی و تغییر نرخ ارز محاسباتی از 4200 تومان به نرخ سامانه ای تی اس بانک مرکزی (نرخ حاشیه بازار) ابهاماتی در رابطه با نحوه اجرا و اخذ حقوق ورودی به همراه داشت.

در نهایت با تصمیم هیات وزیران در 23 فروردین ماه مصوبه ای صادر شد که شرایط دریافت حقوق ورودی را تعیین کرد.

براین اساس، گمرک ایران مجاز شد تا زمان تصویب و ابلاغ سود بازرگانی و حقوق ورودی بر مبنای قانون بودجه سال 1400 نسبت به اخذ حقوق ورودی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی طبق روال سال گذشته و با نرخ ارز 4200 تومان اقدام کند.

اما به هر صورت ممکن است در ادامه، شرایط دریافت حقوق ورودی تغییر و با الزام به رعایت قانون بودجه، در دریافت حقوق ورودی مابه التفاوت ایجاد شود.

از سویی، گمرک ایران از صاحبان کالا در زمان اظهار یا ترخیص کالا تعهدنامه دریافت می کند؛ به طوری که در پایان هر سال به گمرکات اجرایی اعلام می کند تا ابلاغ کتاب مقررات صا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت تعهد از صاحبان کالا لغو شد/ برای ترخیص اقدام کنید

دریافت تعهد از صاحبان کالا لغو شد/ برای ترخیص اقدام کنید