مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 12:102021-04-18بين الملل

اعتراف مقام نظامی اسراییل: گنبدآهنین ناکارآمد است


یک ژنرال صهیونیستی اعلام کرد، سامانه گنبد آهنین ناکارآمدی و ناتوانی خود را در متوقف کردن موشک های مقاومت فلسطین ثابت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یوسی لانگوتسکی، فرمانده یگان 81 تکنولوژی در یادداشتی در روزنامه معاریو نوشت، رژیم صهیونیستی برای پاسخ موثر به تهدیدهای موشکی که ممکن است خسارت های سنگینی در جنگ آینده بر جبهه داخلی، تاسیسات استراتژیک و نیروی ارتش صهیونیستی وارد کنند، نباید فقط به سیستم دفاعی تکیه کند که بر پایه فناوری موشک های رهگیر قرار دارد.

وی در ادامه نوشت، در صورت وقوع جنگ سامانه گنبد آهنین فقط می تواند پاسخی جزیی و کوتاه مدت به حملات بدهد که در این پاسخ ها هم شکاف ها و محدویت هایی وجود دارد.

این ژنرال صهیونیستی تاکید کرد، سامانه گنبد آهنین محدویت های زیادی دارد از جمله اینکه دامنه رهگیری موثر موشکی آن کوتاه برد است زیرا در بسیاری از موارد موشک ها را در حریم هوایی منطقه مورد هدف رهگیری می کند.

همچنین محدودیت هایی در رهگیری موشک های بالستیک میان برد و دور برد دارد و قادر به برخورد با موشک های نقطه زن نیست و هزینه پرتاب هر موشک از گنبد آهنین بیش از 100 هزار دلار است.

وی نوشت، گاهی برای رهگیری یک موشک فلسطینی دو موشک از گنبد آهنین پرتاب می شود و این مساله مستلزم این است که به اندازه کافی موشک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف مقام نظامی اسراییل: گنبدآهنین ناکارآمد است

اعتراف مقام نظامی اسراییل: گنبدآهنین ناکارآمد است