مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 11:452021-04-18دانش

کشف شواهد 5 سامانه ستاره ای با احتمال میزبانی از حیات


دانشمندان دانشگاه واشنگتن در ابوظبی به تازگی شواهدی از پنج منظومه ستاره ای را یافته اند که احتمال پشتیبانی از حیات را دارند.

- دانشمندان دانشگاه واشنگتن در ابوظبی به تازگی شواهدی از پنج منظومه ستاره ای را یافته اند که احتمال پشتیبانی از حیات را دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، نزدیک به نیم قرن پیش سازندگان فیلم جنگ ستارگان سیاره ای قابل سکونت به نام تتوین (Tatooine) را که سیاره ای بیابانی بود که به دور یک جفت ستاره در حال چرخش بود، تصور کردند که میزبان حیات هوشمند بود.

اکنون طبق مطالعه جدید منتشر شده در مجله Frontiers in Astronomy and Space Sciences، دانشمندان به تازگی شواهد برجسته ای را یافته اند که به پنج منظومه شناخته شده با چندین ستاره به نام های کپلر-34، -35، -38، -64 و -413 اشاره دارد که همگی آنها احتمالا از حیات پشتیبانی کنند.

به عبارت دیگر، ما پنج قدم دیگر به دستیابی به حیات بالقوه فراتر از منظومه شمسی نزدیک شده ایم.

یک چارچوب ریاضی تازه توسعه یافته، محققان دانشگاه واشنگتن و دانشگاه نیویورک در ابوظبی را قادر ساخت تا نشان دهند که چگونه این پنج منظومه که 2764 و 5933 سال نوری از زمین فاصله دارند، در صورت فلکی ماکیان (Cygnus) و شلیاق (Lyra) هر یک دارای یک منطقه قابل سکونت دائمی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف شواهد 5 سامانه ستاره ای با احتمال میزبانی از حیات

کشف شواهد 5 سامانه ستاره ای با احتمال میزبانی از حیات