مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-18پزشكي

کنگر فرنگی؛ نوبرانه بهاری برای تقویت دستگاه گوارش در ماه رمضان


مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: کنگر فرنگی گیاهی دارویی است که در فصل بهار در مناطقی از جمله در خراسان جنوبی می روید و به دلیل خاصیت تقویتی برای دستگاه گوارش، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: کنگر فرنگی گیاهی دارویی است که در فصل بهار در مناطقی از جمله در خراسان جنوبی می روید و به دلیل خاصیت تقویتی برای دستگاه گوارش، مصرف آن در ماه رمضان توصیه می شود.

محسن پویان در گفت وگو با ایسنا گفت: کنگر فرنگی فواید درمانی بسیاری دارد و مصرف آن خواص مناسبی برای سلامت بدن دارد، کنگر یکی از نوبرانه های فصل بهار است که فواید درمانی زیادی دارد و از آن برای تهیه سوپ، خورش و سالاد استفاده می شود.

وی با بیان اینکه ماه های فروددین و اردیبهشت فصل کنگر فرنگی است، بیان کرد: این گیاه دارای طبیعت گرم و کمی خشک، خودرو بوده و دارای برگ های خاردار و ساقه های ضخیم شبیه کرفس دارد؛ این گیاه دارای خواص بسیاری برای بدن بوده و برای درمان برخی از بیماری ها مفید است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه طبیعت و مزاج کنگر فرنگی گرم بوده و در طب سنتی برای درمان اختلالات گوارشی و زردی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگر فرنگی؛ نوبرانه بهاری برای تقویت دستگاه گوارش در ماه رمضان

کنگر فرنگی؛ نوبرانه بهاری برای تقویت دستگاه گوارش در ماه رمضان