مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 05:302021-04-18پزشكي

کشف سرنخ هایی درباره دلیل تفاوت اوتیسم در دختران و پسران


محققان دریافته اند که اوتیسم در دختران نسبت به پسران در منطقه متفاوتی از مغز ایجاد می شود و تحقیقات حاکی از آن است که ممکن است یک ضربه ژنتیکی بزرگتر به وجود بیاید تا یک دختر اوتیستیک شود.

- محققان دریافته اند که اوتیسم در دختران نسبت به پسران در منطقه متفاوتی از مغز ایجاد می شود و تحقیقات حاکی از آن است که ممکن است یک "ضربه ژنتیکی" بزرگتر به وجود بیاید تا یک دختر اوتیستیک شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، از زمان کشف اوتیسم برای اولین بار در دهه 1940 میلادی، یک پرسش ذهن محققان این حوزه را مشغول کرده است؛ اینکه چرا این وضعیت در پسران بیشتر از دختران رخ می دهد؟ اکنون یک مطالعه جدید با بررسی مغز افراد مبتلا به اوتیسم، آنچه را که در واقع در مغز این افراد رخ می دهد، روشن کرده است.

یک مطالعه جدید به رهبری محققان دانشگاه ییل نشان داد که اوتیسم ممکن است در مناطق مختلفی از مغز در دختران نسبت به پسران ایجاد شود.

این تحقیق همچنین نشان داد که دختران ممکن است جهش ژنتیکی بیشتری نسبت به پسران داشته باشند که ممکن است فاکتورهای کشف نشده ای وجود داشته باشد که آنها را در برابر این بیماری محافظت می کند.

دکتر ابها گوپتا استادیار متخصص اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: ما در مورد چگونگی به وجود آمدن او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سرنخ هایی درباره دلیل تفاوت اوتیسم در دختران و پسران

کشف سرنخ هایی درباره دلیل تفاوت اوتیسم در دختران و پسران