مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 05:152021-04-18سياسي

نمایندگان مجازات جعل چک تضمین شده را تعیین کردند


نمایندگان مجلس در مصوبه ای مقرر کردند که در صورت جعل چک تضمین شده، مرتکب علاوه بر مجازات های قانونی مقرر، به حکم دادگاه به مدت دو تا شش سال از گرفتن چک تضمین شده محروم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (14) قانون صدور چک، با ماده یک این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، در تبصره (1) ماده (21 مکرر) قانون صدور چک با اصلاحات و الحاقات بعدی آن پس از عبارت در مورد چک هایی که عبارت از دسته­ چک های ارائه شده اضافه شد و عبارت چک هایی که تاریخ صدور آنها قبل از دوره مذکور باشد تابع قانون زمان صدور می­ باشد.

، به عبارت چک های صادر شده از دسته­ چک هایی که تاریخ ارائه آن دسته چک ها قبل از زمان مذکور در این تبصره باشد، تابع قانون زمان ارائه دسته­ چک است و بانکها بدون نیاز به ثبت آن چکها در سامانه صیاد نسبت به پرداخت وجه چک اقدام می ­کنند.

، تبدیل شد.

همچنین مطابق با اصلاحات انجام شده در این لایحه، در کلیه برگه ­های دسته­ چک های ارائه شده پس از تاریخ فوق ­الذکر باید عبارت صدور و پشت­ نویسی چک بدون درج در سامانه صیاد فاقد اعتبار است ، درج شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایندگان مجازات جعل چک تضمین شده را تعیین کردند

نمایندگان مجازات جعل چک تضمین شده را تعیین کردند