مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:302021-04-18اقتصادي

91 درصد وسعت خراسان جنوبی درگیر خشکسالی


مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش 59 درصدی بارندگی های این استان، گفت: از خشکسالی در 91 درصد پهنه این استان خبر داد.

- براساس آمار دوره 10 ساله تا آخر اسفند سال گذشته که مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ارائه کرد، 91 درصد مساحت خراسان جنوبی متاثر از خشکسالی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مقدار 9 درصد در وضعیت نرمال، 20 درصد خشکسالی خفیف، 35 درصد خشکسالی متوسط، 25 درصد خشکسالی شدید و 11 درصد خشکسالی بسیار شدید است.

وی افزود: شهرستان های طبس و بشرویه جزو مناطق بسیار شدید خشکسال هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی 20 سال متوالی خشکسالی را تجربه کرده است گفت: در 2 سال زراعی گذشته بارش های تقریبا خوبی را در استان داشتیم اما از اثرات خشکسالی های بلندمدت کم نکرد، علیرغم اینکه در سال زراعی گذشته بارندگی های خوبی داشتیم باز هم استان در شرایط خشکسالی قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی های استان در سال آبی جاری (اول مهر 99 تا پایان شهریور 1400) گفت: میانگین بارندگی های استان در سال آبی جاری 38 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 69 درصد و نسبت به دوره بلندمدت 59 درصد کاهش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

91 درصد وسعت خراسان جنوبی درگیر خشکسالی

91 درصد وسعت خراسان جنوبی درگیر خشکسالی