مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-18پزشكي

افزایش آلودگی هوا در ایران با شیوع کرونا


رییس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: نتایج یک مطالعه نشان می دهد در ایران بر خلاف اغلب کشورهای دنیا، با شیوع کرونا آلودگی هوا نیز افزایش پیدا کرده است.

دکتر محمدصادق حسنوند در گفت وگو با ایسنا، درباره ی یک مطالعه مروری پیرامون تاثیر همه گیری کرونا بر کیفیت هوا گفت: در یک مطالعه مروری اثر همه گیری کرونا بر کیفیت هوا در سراسر دنیا را در مرکز تحقیقات آلودگی هوا دانشگاه علوم پزشکی تهران بررسی کردیم.

وی گفت: ارتباط متقابلی بین آلودگی هوا و همه گیری کرونا وجود دارد.

بدین معنا که مواجهه با آلودگی هوا سبب تشدید علائم ناشی از کرونا می شود و از طرفی در بسیاری از مناطق دنیا در زمان همه گیری کرونا، کیفیت هوا دچار تغییراتی شده است.

وی افزود: همانطور که می دانید، هر چه مواجهه مردم با آلودگی هوا بیشتر بوده باشد، ریسک ابتلا به بیماری های زمینه ای بیشتری می شود و میزان مرگ ومیر چنین افرادی در زمان همه گیری هایی نظیر کرونا افزایش می یابد.

از سوی دیگر به واسطه ی اجرای محدودیتها در زمان همه گیری کرونا منابع انتشار آلاینده ها و متعاقب آن کیفیت هوا تغییر کرده است.

حسنوند خاطرنشان کرد: نتایج این مطالعه که مقاله ی آن تحت داوری است، نشان می دهد در بیش از 90 درصد کشورهای دنیا، در زمان پاندمی کرونا غلظت آلاینده های هوا ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آلودگی هوا در ایران با شیوع کرونا

افزایش آلودگی هوا در ایران با شیوع کرونا