مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-18سياسي

کشف منشأ پرتوهای کیهانی با بررسی تصویر یک سیاه چاله


ثبت تصاویری جدید از تنها سیاه چاله ای که تصاویرش تاکنون ثبت شده است شاید بتواند به یافتن منشا پرتوهای مرموز کیهانی که با سرعت نور در فضا منتشر می شوند، کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، مجموعی از تصاویر جدید منتشر شده از سیاه چاله ای به نام M78 نشان می دهد که این سیاه چاله پرتوهای نورانی منتشر می کند که کل طیف میدان مغناطیسی را شامل می شوند از امواج رادیویی غیر قابل مشاهده و نور مریی گرفته تا تشعشعات فوق العاده قدرتمند رادیواکتو گاما.

این یافته ها نشان می دهد که هر سیاه چاله براساس شدت نوری که تولید می کند، الگوی خاصی دارد و شناسایی این الگو به مشخص کردن نیرویی که باعث خروج ذرات از هسته ی M87 می شود، کمک می کند.

دانشمندان گمان می کنند این پرتوهای منتشر شده مسئول ایجاد ذرات کهکشانی پرانرژی هستند که میلیون ها مایل در فضا سفر می کنند و به کهکشان راه شیری می رسند و برخی از آن ها به جو زمین برخورد می کنند.

سرا مارکوف(Sera Markoff) از دانشگاه آمستردام به نشنال جئوگرافی گفت: یکی از سوالات ابتدایی که می خواهیم پاسخ آن را بدانیم این است که این ذرات پر انرژی از کجا می آیند؟ چگونه پرتاب می شوند؟ درون آن ها چه چیزی است؟ و چگونه این تشعشات کیهانی که به نظر می رسد از سیاه چاله ها می آیند سرعت می گیرند؟ مرکز کهکشان مسیه 87 (Messier 87) جایی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف منشأ پرتوهای کیهانی با بررسی تصویر یک سیاه چاله

کشف منشأ پرتوهای کیهانی با بررسی تصویر یک سیاه چاله