مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 02:552021-04-17پزشكي

7 واکسن ایرانی کرونا تا مهرماه تولید می شوند/ ساخت واکسن مشترک با ژاپن و روسیه


رییس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه مهرماه تولید 7واکسن کرونا را خواهیم داشت، گفت: علاوه بر واکسن های داخلی، همکاری با روسیه، ژاپن و کوبا برای تولید واکسن انجام می شود.

- دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت واکسن های ایرانی تولید داخل و مشترک با خارج با بیان اینکه واکسن ایرانی کووایران تا اواخر خردادماه و واکسن های رازی (کووپارس) و فخرا اواخر شهریور ماه آماده تولید هستند، گفت: واکسن انستیتو پاستور هم که مشترک با کوبا است از شهریورماه وارد کشور می شود.

رییس کمیته علمی مقابله با ترکیبی از واکسن های ایرانی و مشترک را خواهیم داشت، افزود: ما در مهرماه باید 7 واکسن ساز در حال تولید داشته باشیم و می توانیم بگوییم 3 واکسن ساز در پلتفرم مبتنی بر ویروس غیر فعال، 2 نوترکیب و mRNA هستند.

تولید واکسن مشترک با روسیه و ژاپن قانعی با تاکید بر اینکه تولید واکسن های ایرانی از اواخر خرداد آغاز می شود، گفت: در بخش همکاری های خارجی برای تولید واکسن نیز قرار است واکسن مشترک با اسپوتنیک مبنی بر تولید چهار میلیون دوز به صورت تحت لیسانس داشته باشیم که یک شرکت داخلی در این خصوص طرف حساب اسپوتنیک است.

وی در خصوص همکاری مشترک با ژاپن گفت: همچنین قرار است واکسن کرونای مشترک با ژاپن را طی یک قراردادی داشته باشیم که هنوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 واکسن ایرانی کرونا تا مهرماه تولید می شوند/ ساخت واکسن مشترک با ژاپن و روسیه

7 واکسن ایرانی کرونا تا مهرماه تولید می شوند/ ساخت واکسن مشترک با ژاپن و روسیه