مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 17:002021-04-17سياسي

آشتی 3 طایفه در بشاگرد پس از 70 سال


با تلاش دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان و به برکت ماه مبارک رمضان، درگیری 70 ساله سه طایفه در استان هرمزگان، به سازش منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه حل اختلاف، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مسئولانی که در امر صلح و سازش بین این سه طایفه دخیل بودند، اظهار کرد: این مصالحه که نشانه زنده بودن روح انسانی و اخلاقی است، کار ارزشمند و خداپسندانه ای بود که با همت و پشتکار کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد صورت پذیرفت و باید در حفظ و پایداری آن تلاش کرد.

وی افزود: بهانه پیداکردن برای شروع درگیری و نزاع آسان است و نباید بهانه به دست شیطان داد که باعث بروز اختلاف و درگیری مجدد شود.

اختلافات را در نطفه باید خفه کرد و برای پیشگیری از این اختلافات، ابراز محبت به همدیگر، بیان خوبی های طوایف و رفت و آمد طوایف با یکدیگر در این زمینه موثر است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ضمن خرسندی از آشتی و صلحی که در میان این سه طایفه صورت گرفت، با ذکر حدیثی از امیرمومنان علی (ع) بیان کرد: هیچ کاری بعد از انجام فرایض دینی، بهتر از صلح و سازش نیست و این مورد از مصالحه را که با پادرمیانی ریش سفیدان و سران قبایل صورت پذیرفته است باید نمونه و الگویی برای دیگر استان ها و شهرستان ها باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشتی 3 طایفه در بشاگرد پس از 70 سال

آشتی 3 طایفه در بشاگرد پس از 70 سال