مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-17دانش

فضاهای باز محیط های دانشگاهی باید چگونه باشند؟


یکی از مسائلی که جزء ضرورت های پرداختن به طراحی منظر فضاهای باز آموزشی است، توجه به مسائل علمی، رویکردها و تئوری های طراحی در این زمینه است.

- ایسنا/خراسان رضوی یکی از مسائلی که جزء ضرورت های پرداختن به طراحی منظر فضاهای باز آموزشی است، توجه به مسائل علمی، رویکردها و تئوری های طراحی در این زمینه است.

براساس این پژوهش، محوطه دانشگاه ها صرفا محل یا مکانی برای درختکاری، باغچه سازی، توسعه، نورگیری، پارکینگ یا گذر و دسترسی نیست.

این مکان ها نیازمند دستورالعمل برنامه ریزی و طراحی مربوط به خود هستند.

محققان در پژوهشی با عنوان بررسی مطلوبیت فضاهای باز محیط های دانشگاهی از نظر دانشجویان آورده اند، چگونگی رابطه برنامه ریزی و طراحی مربوط به خود هستند.

در نتیجه چگونگی رابطه فضاهای باز و منظر دانشگاه با ساختمان هایی که به تحصیلات عالی اختصاص دارند، نیاز به تحقیق و تعریف دارد.

این پژوهش که توسط اسماعیل ضرغامی استادیار دانشکده معماری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و سعید عظمتی دانشجوی کارشناسی ارشد گروه معماری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی انجام شده، نشان می دهد، مقوله ای مانند طراحی یکپارچه مجموعه های دانشگاهی شامل فضاهای بسته و باز، می تواند با تکیه بر خلاقیت، هنر و با پشتیبانی یک تئوری علمی، از یک سو به افزایش اعتبار یک طرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضاهای باز محیط های دانشگاهی باید چگونه باشند؟

فضاهای باز محیط های دانشگاهی باید چگونه باشند؟