مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 05:102021-04-17اقتصادي

چند توصیه برای حفظ گاوهای در معرض خطر در تابستان


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: گرما باعث بروز بسیاری از مشکلات برای گاوها می شود که ازجمله آن ها می توان به مشکلات تولید مثلی و کاهش تولید شیر اشاره کرد که دوره از این مشکل به تمهیداتی نیاز دارد.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: گرما باعث بروز بسیاری از مشکلات برای گاوها می شود که ازجمله آن ها می توان به مشکلات تولید مثلی و کاهش تولید شیر اشاره کرد که دوره از این مشکل به تمهیداتی نیاز دارد.

علیرضا چگنی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تجهیزات کاهنده گرما برای گاوهای خشک، اغلب باعث بهبود تولید شیر آن ها در شیردهی بعدی می شود.

وی با اشاره به این که گرما باعث بروز مشکلات تولیدمثلی می شود، عنوان کرد: البته سایر مشکلات سلامت گله نیز منجر به بروز مشکلات تولیدمثلی می شوند، این درحالی است که در طول تابستان مشکلاتی همچون ورم پستان، جابجایی شیردان و سقط نیز بیشتر اتفاق می افتد.

چگنی در پاسخ به این سؤال که چرا در طول تابستان میزان جابجایی شیردان زیاد می شود؟ بیان کرد: مشکل حقیقی ممکن است مربوط به مشکلات تولیدمثلی تابستان گذشته باشد، بهبود وضعیت تولیدمثلی، معمولاً 60 روز پس از آخرین رخداد تنش گرمایی به وجود می آید، که معمولاً اوایل تا اواسط پاییز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه برای حفظ گاوهای در معرض خطر در تابستان

چند توصیه برای حفظ گاوهای در معرض خطر در تابستان