مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-17سياسي

آیا با شیوع بیماری کرونا باید روزه بگیریم؟


حکم روزه داری در ایامی که کرونا سرکش تر از قبل شده، این روزها به یکی از سئوالات اساسی روزه داران تبدیل شده است.

- ایسنا/زنجان حکم روزه داری در ایامی که کرونا سرکش تر از قبل شده، این روزها به یکی از سئوالات اساسی روزه داران تبدیل شده است.

حجت الاسلام عمران حسینی نسب در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روزه گرفتن یا نگرفتن در ماه مبارک رمضان با وجود شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: کرونا یک بیماری است و حکم روزه هم برای افراد سالم و هم برای افراد بیمار مشخص است و حکم این افراد همان است که در رساله های علمیه مراجع معظم تقلید بیان است و صرف وجود بیماری دلیل یا بهانه ای برای ترک روزه نمی شود و برای افراد سالم روزه گرفتن واجب است.

وی اضافه کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، روزه به عنوان یک تکلیف الهی در حقیقت نعمت خاص خداوند بر بندگان است و از پایه های تکامل و اعتلای روحی انسان به شمار می رود و بر امت های پیشین نیز واجب بوده است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری از آثار روزه، پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن، تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی ها است، تصریح کرد: نقش روزه در سلامت جسم انسان نیز روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه داران قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا با شیوع بیماری کرونا باید روزه بگیریم؟

آیا با شیوع بیماری کرونا باید روزه بگیریم؟