مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-17پزشكي

تاثیر بلندمدت ویروس کرونا بر ریه چیست؟


در انگلیس مطالعه سراسری جدیدی به سرپرستی متخصصان امپریال کالج لندن آغاز شده است که به بررسی اثرات منفی و بلندمدت کووید-19 بر ریه ها می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مطالعه که با عنوان مطالعه بینابینی بیماری ریوی کووید طولانی در انگلیس (UKILD-Long COVID) معرفی شده، بر عارضه التهاب و لطمه به بافت ریه و یافتن راه درمان و جلوگیری از ناتوانی در مبتلایان به کووید-19 طولانی، تمرکز می کند.

بیماران مبتلا به کووید-19 طولانی از عوارض ناشی از لطمه به بافت ریه از جمله تنگی نفس، سرفه، خستگی شدید و محدودیت توانایی ورزش حتی ماه ها پس از پشت سر گذاشتن عفونت، شکایت دارند.

داده هایی که اداره آمار ملی انگلیس هفته گذشته منتشر کرد، نشان داد که بیش از یک میلیون نفر در این کشور با عوارض کووید طولانی درگیر هستند.

گزارش اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرده است که این عوارض بر کیفیت زندگی روزمره 674 هزار نفر اثر گذاشته است.

همچنین 200 هزار نفر از مبتلایان به کووید طولانی می گویند که توانایی آن ها برای فعالیت های معمولی زندگی روزمره به شدت محدود شده است.

به گفته نهاد پژوهش و ابتکار بریتانیا ، حامی مالی این مطالعات، نوع حاد کووید-19 می تواند به بافت ریه صدمه بزند و آسیب این عضو حیاتی و در نتیجه، مشکلات تنفسی را سبب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بلندمدت ویروس کرونا بر ریه چیست؟

تاثیر بلندمدت ویروس کرونا بر ریه چیست؟