مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-17پزشكي

آیا اختلال ملال پیش از قاعدگی یک بیماری روانی است؟


یک روانپزشک اختلال ملال پیش از قاعدگی را در دسته اختلالات افسردگی دانست و بیان کرد: خستگی بیش از حد، حملات گریه، حساسیت به طرد، اضطراب، افسردگی، - ایسنا/همدان یک روانپزشک اختلال ملال پیش از قاعدگی را در دسته اختلالات افسردگی دانست و بیان کرد: خستگی بیش از حد، حملات گریه، حساسیت به طرد، اضطراب، افسردگی، پرخوری عصبی، نفخ، درد مفاصل، سردرد و بدبینی و افکار خودکشی از جمله علائم این اختلال است و برای درمان آن باید به روانپزشک مراجعه شود.

دکتر سویا بهمنی در گفت وگو با ایسنا، از اختلال ملال پیش از قاعدگی(PMDD) به عنوان فرم شدیدتر و گاهی ناتوان کننده سندرم قبل از قاعدگی(PMS) یاد کرد و افزود: اختلال ملال پیش از قاعدگی به علت حساسیت بیش از حد نوسانات هورمونی طبیعی اتفاق می افتد که به علت ایجاد تغییرات شدید خلقی، زندگی روزمره را مختل کرده و به روابط فرد آسیب می رساند.

بهمنی ادامه داد: علائم جسمی و عاطفی که هم در اختلال ملال پیش از قاعدگی و هم در سندرم قبل از قاعدگی دیده می شود، معمولا 10 روز قبل از شروع دوره پریود آغاز شده و تا چند روز اول دوره ادامه می یابد.

وی نفخ شکم، حساسیت پستان، خستگی و تغییر در خواب و عادات غذایی را از جمله علائم PMDD و PMS برشمرد و خاطرنشان کرد: در PMDD حداقل یکی از علائم عاطفی و رفتاری مانند غمگینی و ناامیدی، اضطراب یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اختلال ملال پیش از قاعدگی یک بیماری روانی است؟

آیا اختلال ملال پیش از قاعدگی یک بیماری روانی است؟