مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-17اقتصادي

توسعه کشاورزی حفاظتی در اردبیل


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تلاش کارشناسان و متخصصان و همراهی زارعین، کشاورزی حفاظتی و کم خاک ورزی به سرعت در استان اردبیل در حال توسعه است.

- شهریاری در جریان بازدید از مزارع شهرستان نمین اظهار کرد: بیشترین اراضی که در قالب این طرح به زیر کشت رفته مربوط به شهرستان نمین است که کشاورزان بدون شخم زدن و سایر عملیات های مرسوم سعی کردند تا عملیات کشت را انجام دهند.

وی به مزایای این گونه کشت و تخم افشانی به روش جدید اشاره کرد و گفت: هر چند در سطح دنیا بیش از 70 سال است که روش کشاورزی حفاظتی و کم خاک ورزی در حال انجام است اما در کشور و استان اردبیل در سال های اخیر این روش مورد توجه قرار گرفته تا زمینه رشد گیاهان را به صورت طبیعی شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: با عملیات حفاظتی کاهش فرآیند کشت، داشت و برداشت را از سوی کشاورزان شاهد خواهیم بود و در کنار آن افزایش ماده عالی خاک، تناوب کشت و بیش از هر زمان دیگر حفظ رطوبت خاک و کاهش عملیات فرسایش خاک در این مرحله رخ می دهد.

شهریاری افزود: قطعا قدرت ذخیره و عمل آوری گیاه و حفظ رطوبت نیز در این کشت مورد توجه بوده و بدون شخم زدن کشاورزان می توانند کشت و زرع خود را به درستی انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشاورزی حفاظتی در اردبیل

توسعه کشاورزی حفاظتی در اردبیل