مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 03:502021-04-17پزشكي

آیا دام ها هم به ویروس کرونا مبتلا می شوند؟


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: بعد از اینکه ویروس توانایی آلوده کردن حیوانات را پیدا کرد، دام ها در لیست خطر قرار گرفتند زیرا به خاطر تأمین مواد مصرفی روزانه انسان ها، - خطر ابتلا آن بیشتر است.

کریم قربانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ویروس کرونا بحران جدی برای مردم در اقصی نقاط جهان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: روند شیوع این بیماری بسیار نگران کننده بوده و جهان را بعد از حدود یک قرن دچار چالش های جبران ناپذیری کرده و هنوز هم انسان های زیادی جانشان در خطر است.

قربانی عنوان کرد: این ویروس بنا به گفته کارشناسان از طریق خفاش ها به انسان منتقل شده، ولی اینکه از طریق انسان به حیوانات منتقل شود یک اتفاق دور از ذهن بود ولی این ویروس نشان داده است که اصلا قابل پیش بینی نیست و می تواند حتی خرابی های بیشتری نیز به وجود بیاورد.

این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، ادامه داد: اولین گزارش آلوده شدن حیوانات به این ویروس مربوط به یک پلنگ و یک گربه خانگی بود که پلنگ توسط نگهبان باغ وحش به این ویروس گرفتار شده بود و گربه خانگی توسط صاحب بیمارش، پس از این گزارش ها محققان ساختار ریه 251 حیوان مختلف را مورد بررسی قرار داده اند تا مشخص کنند که حیوان از طریق تماس با خفاش ها یا انسان ها می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دام ها هم به ویروس کرونا مبتلا می شوند؟

آیا دام ها هم به ویروس کرونا مبتلا می شوند؟