مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 03:152021-04-16پزشكي

نتایجی جدید از علت بروز عارضه ای قدیمی در مزارع سویای گلستان


محقق بخش بیماری شناسی گیاهی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان گفت: نتایج بررسی های چندین ساله محققان این مرکز و محققان موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور نشان داد که همراهی برخی از عوامل بیماری زا می تواند در بروز عارضه اختلال در غلاف بندی سویا نقش مؤثری داشته باشد.

- ایسنا/گلستان محقق بخش بیماری شناسی گیاهی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان گفت: نتایج بررسی های چندین ساله محققان این مرکز و محققان موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور نشان داد که همراهی برخی از عوامل بیماری زا می تواند در بروز عارضه اختلال در غلاف بندی سویا نقش مؤثری داشته باشد.

دکتر سمیرا شاملی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از معضلاتی که از حدود سال 67 همه ساله با شدت و ضعف های مختلف در مزارع استان گلستان وجود داشته، عارضه اختلال در غلاف بندی محصول سویا است که به شکل کم و بد باردهی نمایان می شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان معمولاً این عارضه را به عنوان علوفه ای شدن سویا می شناسند، افزود: این عارضه معمولاً در مزارعی که دیر کاشت بوده، با شدت بیشتری رخ می داده و خسارات سنگینی برای کشاورزان در پی داشته است.

این محقق خاطرنشان کرد: از همان سال های ابتدایی، تیم تحقیقاتی برای بررسی عوامل بروز اختلال در غلاف بندی محصول سویا تشکیل شد و بررسی اثر ارقام، بذور، بیماری ها، آفات، تغذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایجی جدید از علت بروز عارضه ای قدیمی در مزارع سویای گلستان

نتایجی جدید از علت بروز عارضه ای قدیمی در مزارع سویای گلستان