مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 03:102021-04-16پزشكي

در وعده های افطار و سحری پرُخوری نکنید


یک متخصص تغذیه با بیان اینکه روزه داری فرصت مناسبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های مضر است، نسبت به پرخوری در وعده های سحر و افطار هشدار داد و گفت: - ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه با بیان اینکه روزه داری فرصت مناسبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های مضر است، نسبت به پرخوری در وعده های سحر و افطار هشدار داد و گفت: این پرخوری ضمن آسیب رساندن به دستگاه گوارش موجب اضافه وزن در پایان ماه مبارک می شود.

دکتر هادی عبدالله زاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اصول تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان تفاوتی با دیگر ایام سال ندارد، گفت: در وعده های غذایی این ماه هم مانند دیگر روزهای سال افراد باید تعادل و تنوع را در برنامه غذایی خود لحاظ کنند.

وی افزود: در وعده های غذایی روزانه لازم است افراد هر پنج گروه مواد غذایی شامل نان و غلات، لبنیات، میوه، سبزیجات و گوشت و مغزها را لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه وعده های سحری، افطار و شام به نحوی جایگزین سه وعده اصلی غذایی می شوند، گفت: در ماه مبارک رمضان وعده سحری معادل وعده نهار است و افراد باید یک وعده کامل و مفصل داشته تا در طول مدت روزه داری انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در وعده های افطار و سحری پرُخوری نکنید

در وعده های افطار و سحری پرُخوری نکنید