مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 21:352021-04-16اقتصادي

پیش بینی میانگین بارش های نرمال طی 2 ماه آینده در مازندران


مدیرکل هواشناسی مازندران در ارتباط با پیش بینی فصلی بارش و دما طی دو ماه آینده استان گفت: براساس آخرین خروجی های مدل اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، این استان سرسبزی اش را مدیون بارش هایش است ولی طی سال گذشته شاهد کاهش بارش در مازندران بودیم.

موضوع مهمی که باید به آن توجه شود تاثیر مهم این بارش ها روی طبیعت استان است که اگر بارش ها کاهش یابد باتوجه به بحث کشاورزی تاثیرش قابل ملاحظه خواهد بود.

البته طی سال های گذشته بحث تغییرات اقلیمی برای مردم قابل عینه و لمس بوده موضوعی که از مدت ها قبل کارشناس ها در این زمینه هشدار داده بودند و بر مدیریت مصرف تاکید کردند که باید همواره به عنوان اصلی مهم مورد توجه قرار گیرد.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره اظهار کرد: میانگین بارش از ابتدای سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به 20 فروردین 1400 (براساس گزارش ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور) حدود 353 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که حدود 436 میلی متر بوده حدود 19 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته حدود 37 درصد کاهش داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی میانگین بارش های نرمال طی 2 ماه آینده در مازندران

پیش بینی میانگین بارش های نرمال طی 2 ماه آینده در مازندران