مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 18:402021-04-16پزشكي

آیا روزه گرفتن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟


یک پزشک متخصص بیماری های عفونی در یاسوج گفت: در ایام ماه مبارک رمضان افرادی که بیماری زمینه ای و مشکل خاصی ندارند می توانند روزه بگیرند و هیچ ممنوعیت پزشکی برای آن ها وجود ندارد.

- سید ذاکر سعیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: روزه تاثیر آنچنانی بر ابتلا شدن افراد به کرونا ندارد اما افرادی که به کروناویروس مبتلا شدند، بیمارند یا نیاز به دارو دارند، احساس ضعف و ناتوانی می کنند، دوران بهبودی خود را هنوز نگذرانده اند و گرفتن روزه برای آنها سخت است می توانند بعد از کرونا قضای روزه خود را به جا آورند.

وی اظهار کرد: کرونا هم مثل مابقی بیماری هاست بنابراین افرادی که در سختی ها و با ضعف عمومی شدید مواجه شد در این شرایط روزه نگیرند اما بعداً قضای روزه خود را می توانند به جا بیاورند.

این پزشک متخصص بیماریهای عفونی در رابطه با برداشت برخی افراد مبنی بر اینکه از ترس ضعیف شدن بدن و گرسنگی و مبتلا شدن به کرونا روزه نمیگیریم، خاطرنشان کرد: روزه گرفتن در ابتلای افراد به کرونا ویروس هیچ تاثیری ندارد چرا که بیشتر کادر درمان که هم اکنون در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، روزه می باشند و اگر روزه تاثیری بر ابتلا به کرونا داشت این افراد روزه نمی گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا روزه گرفتن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

آیا روزه گرفتن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟