موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 13:402021-04-16بين الملل

ظریف: طالبان باید خود را بر اساس راه های دیپلماتیک تغییر دهند


وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه کشورهای همسایه افغانستان تحمل یک جنگ دیگر را ندارند، تاکید کرد که طالبان باید بر اساس راه های دیپلماتیک تغییر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که طالبان باید بر اساس راه های دموکراتیک تغییر کند.

ظریف امروز در نشست آنلاین کنفرانس دیالوگ رایزینا گفت که اگر طالبان می خواهند تفکر دهه 90 را دنبال کند، امکان ندارد، ” زیرا افغانستان جدید با افغانستان دهه 90 فرق دارد.

وزیر خارجه ایران در واکنش به خروج نظامیان خارجی از افغانستان هشدار داد که تلاش طالبان برای ایجاد یک فضای خالی، به معنای رفتن افغانستان به یک جنگ دیگر است.

ظریف همچنین گفت که مهم است که همه افغان ها در مورد آنچه می خواهند به توافق برسند و سپس در مورد جزییات نحوه ایجاد آن کار کنند.

وی اظهار داشت: کشورهای منطقه باید به افغانستان کمک کنند تا یک دولت دموکراتیک که نماینده همه اقوام و بر پایه یک اقتصاد قوی است را ایجاد کند.

ظریف بر لزوم وحدت در منطقه برای کمک به افغانستان در روند صلح تأکید کرد.

وی گفت: ما باید اختلافات خود را کنار بگذاریم و بر روی مشترکات خود تمرکز کنیم، از جمله این واقعیت که امارت اسلامی در افغانستان تهدیدی وجودی برای پاکستان و تهدیدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: طالبان باید خود را بر اساس راه های دیپلماتیک تغییر دهند

ظریف: طالبان باید خود را بر اساس راه های دیپلماتیک تغییر دهند