مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 11:402021-04-16بين الملل

الحریری و لاوروف درباره تشکیل دولت لبنان گفت و گو کردند


مأمور تشکیل کابینه لبنان که به تازگی به روسیه سفر کرده است، خبر داد که با وزیر امور خارجه روسیه درباره موضوعات مختلفی از جمله مسئله تشکیل دولت گفت و گو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری، امروز (جمعه)، از دیدار سعد الحریری مأمور تشکیل کابینه برای لبنان از جانب روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

این گفت و گو در حالی صورت گرفته است که روز گذشته، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و سعد الحریری مأمور تشکیل دولت لبنان با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

در بیانیه کرملین در ارتباط با این گفت و گو آمده بود که الحریری، پوتین را در جریان تحولات داخلی لبنان و اقدامات صورت گرفته برای تشکیل دولت جدید و خروج از بحران اقتصادی قرار داد و پوتین نیز بر موضع روسیه در حمایت از حاکمیت لبنان، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

پوتین و الحریری همچنین به بررسی مسائل منطقه ای و آمادگی دو طرف برای اقدام مشترک جهت زمینه سازی شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان سوری از لبنان به کشورشان پرداخته بودند.

این رایزنی ها در حالی انجام می شود که کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الحریری و لاوروف درباره تشکیل دولت لبنان گفت و گو کردند

الحریری و لاوروف درباره تشکیل دولت لبنان گفت و گو کردند