مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 11:352021-04-16پزشكي

وضعیت واکسن ایرانی درخشان است/ بیش از یک میلیون دز واکسن هفته آینده تزریق می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، وزیر بهداشت که به منظور بررسی وضعیت شیوع بیماری در کشور تزریق شده است و تا پایان هفته آینده این رقم به یک میلیون و 300 هزار دز خواهد رسید.

دریافت واکسن از روسیه 9 ماه طول کشید دکتر نمکی با اشاره به اینکه ما واکسنی را که برای ملت ضرر داشته باشد وارد نمی کنیم و  ابزار آزمایش هیچ کشوری نمی شویم، گفت: از فروردین و اردیبهشت سال 99 مذاکرات و مکاتبات در ارتباط با واکسن کرونا با وزیر بهداشت روسیه آغاز شد و 9 ماه طول کشید تا به قرارداد تبدیل شود.

وزیر بهداشت درباره کار واردات واکسن گفت: 420 هزار دز و اکسن  از روسیه، 200 هزار دز از چین و حدود 126 هزار دز از هند وارد کردیم و در هفته دوم فروردین نیز حدود 700 هزار دز از کوواکس دریافت کردیم.

وی با اشاره به اینکه داروهای وارداتی را بخش خصوصی وارد می کند، افزود: در بحث واکسن این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکترنمکی گفت: ما از داوطلبان حرفه ای و خوش سابقه  بخش خصوصی برای ورود واکسن به کشور استقبال می کنیم اما به دلالان این اجازه را نمی دهیم.

وزیر بهداشت در ادامه مدیریت بیماری کرونا را یک مدیریت فوق تخصصی عنوان کرد و افزود: این بیماری به دلیل اینکه سیستم های مختلف بدن را درگیر می کند نیازمند بکارگیری همه تخصصها برای درمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت واکسن ایرانی درخشان است/ بیش از یک میلیون دز واکسن هفته آینده تزریق می شود

وضعیت واکسن ایرانی درخشان است/ بیش از یک میلیون دز واکسن هفته آینده تزریق می شود