مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-16پزشكي

باید ها و نبایدهای وعده های سحری و افطار


مدیر گروه بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر لزوم توجه روزه داران به وعده های سحری و افطار تاکید کرد.

- ایسنا/کرمان مدیر گروه بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر لزوم توجه روزه داران به وعده های سحری و افطار تاکید کرد.

دکتر امین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آثار معنوی روزه داری توجه به وعده های سحری و افطار را نیز مورد تاکید قرارداد و گفت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر آثار روحی و معنوی از نظر جسمانی نیز مفید است و بدون شک زمانی می توان از آثار مثبت روزه داری بهره مند شد که سحر و افطار رژیم غذایی متعادل و متنوع باشد.

وی روزه را در درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین استراحت دستگاه گوارش موثر عنوان کرد و افزود: روزه داری در کنترل قند، چربی خون، وزن و مشکلات دستگاه گوارش سودمند است .

سعیدی وعده سحری را یکی از مهمترین وعده های غذایی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه وعده سحری مواد مغذی و انرژی مورد نیاز فعالیت های روزانه را تامین می کند لذا توصیه می شود وعده سحری به هیچ عنوان حذف نشود.

وی پرهیز از روزه داری بدون وعده سحری را مورد تاکید قرار داد و گفت: افرادی که در ماه مبارک رمضان اقدام به روزه داری بدون وعده سحری می کنند، عموما دچار بی حالی، بی حسی و ضعف در طول روز می شوند که این عوارض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید ها و نبایدهای وعده های سحری و افطار

باید ها و نبایدهای وعده های سحری و افطار