مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 20:102021-04-15سياسي

رشد و کمال معنوی انسان در ماه مبارک رمضان


خداوند برای انسان روزه را واجب کرد تا به مراحل رشد و کمال معنوی نائل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی شامگاه پنج شنبه در جلسه تفسیر قرآن در سخنانی با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین مسائلی که در قرآن، روایات اهل بیت، فقه، حقوق، فلسفه، کلام اسلامی، جامعه شناسی و روانشناسی مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته موضوع انسان است، اظهار داشت: آنچه در علوم و معارف اسلامی و یا رشته های مشابه با آن مطرح شده به اعتقادات و احکامی بر می گردد که در رابطه با انسان است.

وی با اشاره به تعریف اجمالی قرآن کریم در رابطه با انسان، عنوان کرد: در این راستا انسان به عنوان موجودی تعریف شده که مرکب از جسم و روح است، بدن ریشه در خاک دارد و روح به عنوان یک امر مجرد از عالم مجردات است.

نماینده ولی فقیه در لرستان، بیان داشت: انسان از بدن مادی و روح مجرد تشکیل شده است و اگر انسان روح را مَرکب خویش قرار دهد در مسیر الهی حرکت می کند و اگر انسان به مسائل مادی توجه کند راه سقوط و شیطان را در پیش گرفته است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه خداوند در پی آفرینش انسان خود را ستایش می کند و خداوند تنها یک بار در قرآن کریم و آن هم در آیه 14 ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَهَ عَلَقَهً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَهَ مُضْغَهً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَهَ عِظَا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد و کمال معنوی انسان در ماه مبارک رمضان

رشد و کمال معنوی انسان در ماه مبارک رمضان